Zeker van goed verwerkte uitgaven

Al je bonnetjes en inkoopfacturen op een rijtje

Al jouw bonnetjes en inkoopfacturen terugvinden op één plek in plaats van verspreid door je kantoor. En dan ook nog eens automatisch verwerkt!

Scan bonnetjes via je mobiel

Scan je bonnetjes en fysieke inkoopfacturen via de mobiele app. Nooit meer bonnetjes bewaren, gewoon een foto maken en klaar is kees!

Mail je facturen naar de boekhouding

Inkoopfactuur in je mail? Stuur 'm direct door naar het unieke mailadres van je administratie en hij staat er direct in!

Upload handmatig je documenten

Inkoopfactuur gedownload of op een alternatieve manier ontvangen? Uiteraard kun je deze ook gewoon uploaden in verschillende formaten.
Dashboard mockup

Blije ondernemer, blije Belastingdienst: geen bonnetje meer kwijt

Weet je nog, dat tankbonnetje wat je later wel in je boekhouding zou zetten? Nooit meer gebeurd, en dus potentieel gezeur met de Belastingdienst. Verwerk je bonnetje daarom gewoon meteen in je administratie, binnen 1 minuut, vanaf je mobiel.

Inkoopfacturen boeken met robots

Om jouw bonnetjes en inkoopfacturen op de juiste manier te boeken hoef je eigenlijk zelf niks te doen, en robots doen de rest!

Het klinkt misschien als een sterk verhaal, maar door slim om te gaan met je boekhouding worden jouw uitgaven straks volledig automatisch herkend, geboekt en gekoppeld aan een betaling.

Dashboard mockup

Unieke e-mail

De factuur wordt vanzelf ingeladen via je unieke e-mail die je van ons ontvangt

Herkenning

Informatie op de factuur wordt automatisch herkend en ingevuld door de HerkenRobot

Boeking

Je leert de BoekRobot om de factuur automatisch te boeken op de juiste categorie

Matching

De BankRobot zoekt automatisch een match tussen betaling en inkoopfactuur

Op de hoogte

Altijd weten wat je nog moet betalen

Inkoopfactuur geüpload? Het systeem neemt automatisch de vervaldatum over en kijkt in je bank of er al betaald is.

Zo weet je dus altijd welke inkoopfactuur betaald is, nog openstaat of al vervallen is en voorkom je betalingsachterstanden en problemen met leveranciers.

Zelfverzekerde ondernemers
aan het woord.

Ontdek de verhalen van inspirerende en trotse ondernemers die gebruik maken van InformerOnline.

Ontdek hun verhalen

Altijd zien waar jij je geld aan uitgeeft

Door je bonnetjes en inkoopfacturen op deze manier te (laten) verwerken en daarnaast verkoopfacturen te versturen, is je boekhouding grotendeels klaar.

Alle financiële overzichten die je nodig hebt worden namelijk vanzelf bijgewerkt. Jij hebt gewoon altijd en overal een kloppend financieel overzicht, terwijl je er amper iets voor hoeft te doen.

Bovendien je weet constant welke facturen je nog moet betalen, waardoor je iedere leverancier te vriend houdt!

FAQ's

Veelgestelde vragen

Je hebt vast nog vragen – hieronder vind je veelgestelde vragen. Wil je toch meer informatie? Je kan altijd vrijblijvend een demo aanvragen en je krijgt een 1 op 1 gesprek.

Wat is de inkoopfactuur?
Een inkoopfactuur is een factuur die je aan een leverancier moet betalen voor het doen van bepaalde inkopen. Eigenlijk is het dus het tegenovergestelde van een verkoopfactuur, die je zelf naar klanten stuurt. Het is belangrijk een inkoopfactuur te betalen voor de vervaldatum, om problemen met je leveranciers te voorkomen.
Hoe boek je een inkoopfactuur?
Bij het boeken van een inkoopfactuur is het belangrijk dat je alle informatie, zoals de relatie, het factuurnummer, factuurbedrag en geleverde producten of diensten goed overneemt in je boekhouding. Vervolgens hang je de uitgave onder een categorie, ook wel grootboekrekening genoemd. Zo zie je op financiële overzichten precies waar je geld aan uitgegeven hebt.
Wat staat er op een inkoopfactuur?
Op een inkoopfactuur vind je doorgaans een overzicht van wat je hebt gekocht en hoeveel dat heeft gekost. Bovendien staat er altijd een factuurnummer, factuur- en vervaldatum en informatie over btw op de factuur. Kortom, alle factuureisen van de Belastingdienst moeten aanwezig zijn.
Hoe lang moet ik bonnetjes bewaren?
Als ondernemer dien je te voldoen aan de bewaarplicht van de Belastingdienst. Dat houdt in dat je ieder bonnetje en iedere inkoopfactuur minimaal 7 jaar moet bewaren. Zo is het voor de Belastingdienst mogelijk om je onderneming te controleren mocht dat ooit nodig zijn. Een boekhoudprogramma met scan & herken helpt om bonnetjes niet kwijt te raken en ze te bewaren.
Hoe kan je het beste bonnetjes bewaren?
De handigste manier om bonnetjes te bewaren is door ze te scannen met een boekhoud app, en ze vervolgens in je online administratie te bewaren. Op die manier kun je ze namelijk nooit kwijtraken, worden ze direct in je boekhouding verwerkt, en heb je altijd een overzicht van je uitgaven op 1 plek.

Wees zeker van je boekhouding.

Nu Gratis Aanmelden