Zeker van tijdsbesparing

Scan & Herken: automatisch facturen herkennen

Met Scan & Herken is zelf factuurinformatie overtypen verleden tijd. Upload jouw inkoopfactuur of bonnetje en de informatie wordt automatisch ingevuld!

Scan bonnetjes via je mobiel

Scan je bonnetjes en fysieke inkoopfacturen via de mobiele app. Nooit meer bonnetjes bewaren, gewoon een foto maken en klaar is kees!

Scan & Herken gaat aan de slag

Zodra je een foto hebt geüpload zorgt de zogenaamde OCR-techniek ervoor dat de informatie op factuur of bon automatisch herkend wordt.

Zelf meer tijd over

Hierdoor kun jij als ondernemer je tijd besteden aan belangrijkere zaken in het leven en voorkom je dat je iedere dag repetitief werk moet uitvoeren.

Hoe werkt Scan & Herken?

Scan & herken is een technologie die gebruikt wordt om documenten als facturen te scannen en te herkennen, zodat ze vervolgens elektronisch bewerkt of opgeslagen kunnen worden. Hierbij wordt gebruik gemaakt van “Optical Character Recognition” (OCR), dat is een technologie die gegevens op een document kan lezen, om dit vervolgens om te zetten naar elektronische informatie.

Er zijn verschillende manieren om scan & herken te gebruiken. Degene die voor jou als ondernemer het meest voor de hand liggend is, is het scannen van een bonnetje of factuur met de Informer-app op je telefoon. Op die manier zorgt scan & herken ervoor dat je fysieke documenten nooit meer hoeft te bewaren.

Dashboard mockup

Nooit meer zelf informatie overtypen

Waar je eerst altijd zelf alle factuurinformatie over moest typen, wordt dit nu grotendeels automatisch gedaan voor jou. Upload een bonnetje of inkoopfactuur en je hoeft alleen maar even te controleren en de uitgave te koppelen aan een categorie. Zo is je boekhouding helemaal up-to-date, bespaar je kostbare tijd en hoef je nooit meer een bonnetje te bewaren.

Dashboard mockup

Gemakkelijker

Alleen nog maar eventjes checken of alles goed staat: stuk makkelijker dan zelf alles doen.

Sneller

Alles automatisch, niet meer uren lang bezig zijn met bonnetjes overtypen.

Minder typfouten

Dankzij de automatische scan is er minder ruimte voor typfouten, check altijd nog wel goed!

Relaxed gevoel

Als je thuiskomt ben je gewoon klaar; niet langer achter je laptop kruipen 's avonds.

Meteen bonnen scannen via je telefoon

Download de mobiele app van Informer en scan direct al je bonnen in. Zo raak je nooit meer een bonnetje kwijt en hoef je niks meer te doen als je ‘s avonds thuis komt van je werk.

Ook in de Informer-app:

Zelfverzekerde ondernemers
aan het woord.

Ontdek de verhalen van inspirerende en trotse ondernemers die gebruik maken van InformerOnline.

Ontdek hun verhalen

Altijd zien waar jij je geld aan uitgeeft

In InformerOnline kun je naast Scan & Herken (OCR) gebruik maken van de HerkenRobot (UBL). Dit zijn de verschillen.

Wat is UBL en hoe gebruikt de HerkenRobot dit?

UBL (Universal Business Language) maakt het uitwisselen van online facturen makkelijker voor bedrijven. Als een factuur namelijk in UBL-formaat wordt verstuurd, kan een boekhoudprogramma deze factuur meteen inlezen. De HerkenRobot in InformerOnline maakt van iedere bon of inkoopfactuur een UBL-bestand, zodat het bestand altijd volledig wordt ingelezen en informatie nóg beter wordt overgenomen.

Het verschil tussen de HerkenRobot en Scan & Herken

Scan & Herken scant dus de informatie van een bestand, waar de HerkenRobot een bestand echt leesbaar maakt voor het boekhoudprogramma. Hierdoor is de precisie van de HerkenRobot wat hoger dan die van Scan & Herken. Maar geen zorgen, met zowel Scan & Herken als de HerkenRobot bespaar jij veel kostbare tijd.

FAQ's

Veelgestelde vragen

Je hebt vast nog vragen – hieronder vind je veelgestelde vragen. Wil je toch meer informatie? Je kan altijd vrijblijvend een demo aanvragen en je krijgt een 1 op 1 gesprek.

Wat levert Scan & Herken jou als ondernemer op?
Door Scan & Herken te gebruiken in je online boekhoudprogramma bespaar je veel tijd. Je hoeft namelijk bijna nooit meer de gegevens van bonnen of inkoopfacturen handmatig over te nemen, omdat deze via de OCR-techniek automatisch worden herkend.
Wat kost Scan & Herken?
Vanaf het ZZP-Plus pakket (€23,- per maand) kun je Scan & Herken gratis gebruiken. Dit is op basis van een fair-use policy van 50 scans per maand. Ga je over de 50 scans heen, betaal je per scan €0,15 extra. Heb je een lager pakket, ZZP-Basis, dan betaal je €5,- per maand om Scan & Herken te activeren.
Kan ik gescande gegevens nog aanpassen?
Ja. Het kan namelijk voorkomen dat Scan & Herken een foutje maakt in de gescande gegevens, daarom kun je altijd nog de gegevens aanpassen. Op die manier houd je wel zelf de controle, maar hoef je vaak niet het saaie werk te doen.
Moet ik altijd Scan & Herken gebruiken?
Nee. Als je liever zelf de gegevens overneemt, is dat natuurlijk prima, dit kost je alleen wel iets meer tijd en moeite. ;)
Kan ik beter Scan & Herken of de HerkenRobot gebruiken?
Hiervoor kun je het volgende afwegen: de HerkenRobot heeft een hoger herken ratio, maar kost wel €0,35 per document. Scan & Herken heeft een iets lager herken ratio, maar zit dus wel standaard in je pakket vanaf ZZP Plus. Als je een wat groter bedrijf met veel inkoopfacturen bent, is de HerkenRobot efficiënter, omdat je zo meer tijd bespaart. Als ZZP’er zit je helemaal gebakken met Scan & Herken.

Wees zeker van je boekhouding.

Nu Gratis Aanmelden