Black friday 50% off voor één jaar!
Geldig tot 29 nov.Meer info
Duurzaam & maatschappelijk verantwoord boekhouden

Informer is een Certified B Corp!

Informer is Certified B Corp. Daarmee zijn we onderdeel van een internationale gemeenschap van bedrijven die toonaangevend zijn op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid. En daar zijn we trots op.
B Certified sinds mei 2023

Officieel B Certified

Na uitgebreide vragenlijsten en verschillende onderzoeken in een tijdsbestek van 2 jaar, zijn we sinds mei 2023 Certified B Corp.

Daarmee zijn we onderdeel van een internationale community van bedrijven die voldoet aan belangrijke normen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Op deze manier hopen we de bewuste ondernemer een maatschappelijk verantwoorde en duurzame keuze te kunnen bieden!
Make Business a Force for Good

Even terug in de tijd

Ontdek onze Road-to-becoming a B Corp.

Sinds 2015

Iets terugdoen voor de maatschappij

In 2015 werd ons boekhoudprogramma InformerOnline gelanceerd voor heel Nederland. Toen besloten CEO Remco Frühauf en CCO Peter Potters direct dat zij als mensen aan de “goede kant” van de streep graag iets extra wilden doen voor mensen die het moeilijker hebben.

Dashboard mockup

Founders' Vision

Onze CEO Remco Frühauf en CCO Peter Potters, besloten via Informer iets extra's te doen voor mensen die het moeilijker hebben, vanuit onze eigen kracht.

Empowering ANBI-stichtingen

Daarom kan iedere ANBI-stichting in Nederland gratis gebruik maken van InformerOnline. Zo houden zij meer tijd en geld over voor wat voor hen echt belangrijk is.

Jaarlijkse extra donatie

Daarnaast selecteren we ieder jaar 1 ANBI-stichting die InformerOnline gebruikt uit voor een extra donatie, om ze een extra steuntje in de rug te geven.
Sinds 2016

Milieubewust denken

Om onze Co2-voetafdruk te beperken, werkt ons boekhoudprogramma op klimaatneutrale servers van Amazon.

Daarnaast wordt ons kantoor verwarmd door een aardwarmtepomp en gebruiken we zo min mogelijk papier. Zo kun je zelfs als softwareleverancier je steentje bijdragen.

"We zijn de eerste generatie die ermee te maken krijgt, maar ook de laatste die er iets aan kan doen" Aldus Remco en Peter over de opwarming van de planeet.

Sinds 2021

Gebruikers bewuster maken

Voor ons is het belangrijk dat niet alleen wij zelf, maar ook onze gebruikers begrijpen bewust worden van impact - via de Duurzaamheid widget. Hierin zien gebruikers wat ze besparen aan Co2, water, bomen en energie door online te factureren in plaats van op papier.

Bovendien plant en track je als gebruiker gratis je eigen boom - een contributie in het tegengaan van ontbossing.

Dashboard mockup
Sinds 2023

Een succesvolle B Impact Assessment

De B Impact Assessment is het proces dat je aflegt om B Corp te worden. In deze assessment word je als bedrijf geaudit op 5 grote aspecten binnen duurzaam en verantwoord ondernemen.

97.3 punten behaald

Met vastberadenheid hebben we de drempel van 80 punten in de B Impact Assessment ruimschoots overschreden, als bewijs van ons serieuze streven naar positieve verandering.

Impactvolle Intenties

Onze resultaten in de B Impact Assessment tonen aan dat onze impactvolle bedrijfsmodellen oprecht gericht zijn op het bevorderen van welzijn, als een bevestiging van onze toewijding.
B-corp

De 5 Impact Areas

oor de 5 aspecten in de audit, ook wel impact areas genoemd, scoorden we deze punten. Klap uit voor meer toelichting per aspect.

Impact area 1 - Governance: 20.8 punten
Onder Governance wordt de algemene missie van het bedrijf, de betrokkenheid bij de sociale/milieu-impact, ethiek en transparantie geëvalueerd. Bovendien lieten wij door middel van de Impact Business Model “Mission Locked” zien dat we volgens onze statuten niet alleen onze gebruikelijke stakeholders, maar ook de belangen van de maatschappij, onze omgeving en het milieu in acht nemen bij het maken van beslissingen.
Impact area 2 - Workers: 28.2 punten
Workers evalueert hoe het bedrijf omgaat met financiële zekerheid, gezondheid en veiligheid, loopbaanontwikkeling en tevredenheid van zijn werknemers. Hierin scoorden wij onder andere goed wegens onze policies voor het geven van kansen aan mensen die moeilijker in de arbeidsmarkt liggen.
Impact area 3 - Community: 35.8 punten
In Community wordt bekeken hoe een bedrijf omgaat met de communities waarin zij opereert. Een belangrijk onderdeel in dit aspect is liefdadigheid op het gebied van stichtingen. Doordat wij al sinds dag en dauw ons pakket gratis weggeven aan ANBI-stichtingen, zijn wij bestempeld als Designed to Give. Ook dit is een Impact Business Model.
Impact area 4 - Environment: 6.4 punten
Binnen het aspect Environment kijkt men naar de impact die een bedrijf heeft op het milieu. Onderwerpen die worden behandeld zijn onder andere de manier waarop wordt omgegaan met energie, water en het recyclen van materialen.
Impact area 5 - Customers: 6.0 punten
Onder Customers is vooral het ethisch verantwoorde aspect belangrijk. Hoe gaat men om met data en privacy van klanten? Doet een bedrijf iets extra voor klanten die dat misschien nodig hebben? Ook hier scoorden wij op een Impact Business Model, in dit geval Support for Purpose Driven Enterprises, ook weer wegens de donatie van ons boekhoudprogramma aan ANBI-stichtingen.

Wees zeker van je boekhouding.

Nu Gratis Aanmelden