Informer lanceert 24/7 ondersteuning met nieuwe AI-chatbot
RIJSWIJK - Informer trapt 2025 af met de lancering van Penny: een slimme AI-chatbot waardoor ondernemers nu 24/7 ondersteuning kunnen ontvangen. Vanaf nu is er altijd ondersteuning beschikbaar, ook buiten de reguliere werktijden om. Hiermee zet Informer een belangrijke stap in het verder ontzorgen van ondernemers.
Altijd actuele en correcte hulp
De chatbot baseert zijn antwoorden op de informatie binnen de vernieuwde en verbeterde help artikelen, interne informatie en informatie op de website, waardoor gebruikers altijd kunnen rekenen op accurate en actuele informatie. Of het nu gaat om hulp bij factureren, bankkoppelingen of bij de belastingaangifte, de chatbot biedt snelle en efficiënte ondersteuning. “Ondernemers werken vaak buiten kantooruren, en met deze chatbot kunnen we hen op elk moment de hulp bieden die ze nodig hebben” zegt Ryan Voerman, Teamleader Customer Care bij Informer.
Geen vervanging, maar een toevoeging op menselijke hulp
Tijdens kantooruren blijft de helpdesk van Informer beschikbaar, en buiten deze tijden zorgt de chatbot voor een naadloze overgang. Wanneer een vraag niet direct kan worden beantwoord, wordt deze doorgestuurd naar het supportteam voor opvolging op de volgende werkdag. Zo blijft de kwaliteit van de dienstverlening altijd gewaarborgd.
Positieve feedback na testperiode
De chatbot werd eerder afgewezen omdat deze nog niet goed genoeg presteerde. Na grondige verbeteringen en een uitgebreide testperiode met een kleinere groep ondernemers, zijn de resultaten nu zeer positief. Gebruikers gaven aan dat de chatbot hen effectief en snel hielp, zelfs bij complexe vragen, wat leidde tot uitstekende feedback. Met deze basis is de AI-chatbot nu klaar voor een brede lancering.